Dutchies go Thai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van twosouls-1route - WaarBenJij.nu Dutchies go Thai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van twosouls-1route - WaarBenJij.nu

Dutchies go Thai

08 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

“Als we later groot zijn.. dan, dan gaan we samen backpacken. Backpacken door Thailand. En dan, dan gaan we lekker op het strand liggen, naar de Full Moon feestjes op Koh Phangan en gefrituurde sprinkhanen eten. Gatsie sprinkhanen, echt? Moet dat?”

En nu, nu zijn we gewoon al onderweg naar Chiang Mai met de nachttrein. Ik zal de komende tijd onze blog wat meer up to date houden.

Vrijdag zijn we om 14:30 uur geland. Relaxte vlucht van 10 uur en 46 minuten.

's Middags hebben we gelijk een bommetje geplonst in het zwembad. Heeeerrrrlijk warm zou je denken in Thailand, het water was heeeerlijk ijs en ijs-koud. 's Avonds zijn we naar de beroemde Khao San Road geweest. Een straat wat bekend staat om de vele backpackers die er verblijven of komen. En de vele verkopers met gefrituurde schorpioenen op een saté stokje... Brrrrr!

Na een korte nacht ging het wekkertje nog eerder dan thuis, 5 uur 's nachts. Wat een tijden op vakantie. Maar het was het allemaal waard want we gingen fietsen met Co! We couldn't get the Dutchieness out of our hearts.

Fietsend door een smal straatje waarbij beide zijkanten van je stuur bijna over de naastgelegen muren krassen. En dan ineens, uit het niets, om het hoekje een haarspeldbocht waarbij je vol in de remmen moet want anders kom je met je snufferd in een gloei hete wok terecht waar mevrouw om 7:30 uur 's morgens kakelverse kippenpoten frituurt, nee niet die ene die je lekker bij een voetbal wedstrijdje eet als borrelhapje, gewoon die serieuze 4 potige hanenvoet.

China town is een ware walhalla voor retailers. Ze verkopen er pennen tot aan de meest gekste etenswaren. We vervolgde onze route naar de bloemenmarkt. Duizenden orchideeën, bloemenkransen en andere lekkere geurende bloemen worden te koop aangeboden. Vanuit hier fietsten we verder naar de meest serene plek van Bangkok. Geen drukkende taxi's in je nek, geen toeterende scooters of gillende kinderen die zichzelf spontaan voor de fiets gooien. Maar een mooi stukje groen en rust.. Bangkok is dus eigenlijk naast het massale ook best heel erg mooi. Per longtailboot mochten we genieten van het leven langs de rivier. Van mooie huizen naar vervallen houten hutjes die gebouwd zijn boven het water.

Na de Co van Kessel tour besloten we om naar Wat Phra Keaw te gaan ook wel bekend als het voormalige paleis van koning Rama I, goed de taaie geschiedenis zal ik je verder besparen want die weet ik ook niet. Maar ik kan je wel vertellen als je ooit het briljante idee krijgt om toch op een vrijdagmiddag deze tempel te willen bezoeken je het dan maar snel uit je hoofd moet zetten.

Al lopend vanaf de ferry naar het reusachtige gebouw stootte we elkaar nog aan "de hitte valt nog wel mee hé?". Bij binnenkomst krioelde het van de mensen en wat voor mensen.. Chinezen.. Bussen vol. Allemaal zijn ze bang dat het gebouw misschien wegloopt want het Chinees nationaal worstelen is begonnen. Als je niet aan de kant gaat wordt je wel aan de kant geduwt. Als je dan nog niet opzij gaat kan de kans groot zijn dat je oogballen eindigen aan een uiteinde van een paraplu. Ondanks dat het paleis prachtig was hadden we het door de hitte en de amateur worstelaars wel snel gezien.

De volgende dag moesten de oma's even bijkomen van alle gekkigheid. We hebben het rustig aan gedaan en hebben in de namiddag de Chatuchauk markt (word ook wel uitgesproken als JJ markt) bezocht. Een deels overdekte weekend markt wat in het weekend voornamelijk bezocht word door locals. De prijzen liggen hier laag en wie van afdingen houdt is hier aan het juiste adres. 's Avonds hebben we nog een keer Khao San Road onveilig gemaakt met één van Guido zijn beste vrienden. Grappig om elkaar aan de andere kant van de wereld dan weer te ontmoeten. En om niet te vergeten... Be prepared! We hebben een schorpioen gegeten.. Oké, één klein stukje dan maar hey we have tried it! Ik vond het naar naturel chips smaken en Esmee vond het ook geen eens zo vies. We worden al ware backpackers dus als ons geld op begint te raken gaan we over op gefrituurde schorpioenen.

Al hobbelend en liggend probeer ik voor de 100ste keer mijn blog af te schrijven. We zijn namelijk al onderweg naar Chiang Mai met de nachttrein. En ik moet zeggen het is best comfi als je een onderbed hebt.

De dagen gaan zo snel voorbij en we genieten echt intens van alle indrukken. We kijken uit naar ons volgend verblijf!

Liefs,

Esmee en Nam Pung

• 08 Maart 2016 - 16:26

Omi Marjon:

Spannend verslag meiden! Jullie genieten duidelijk van alle avonturen. Wij beleven ook spannende dingen, maar niet in n ver land, maar gewoon in een ziekenhuis in Nieuwegein. Straks gaan we weer lekker bijkomen in Wijk aan Zee.